Güney Afrika'da Kovid-19 aşısı bağlantılı ölüm

Güney Afrika Sağlık Ürünleri Düzenleme Kurumu, Johnson&Johnson Kovid-19 aşısı uygulanan birinin Guillain-Barre sendromundan öldüğünü açıkladı.
  • 04.08.2022, 16:18:13
  • Güncelleme: 6 gün önce
Güney Afrika'da Kovid-19 aşısı bağlantılı ölüm

Güney Afrika Sağlık Ürünleri Düzenleme Kurumu (SAHPRA), bir vatandaşın Kovid-19 aşısıyla bağlantılı Guillain-Barre sendromundan hayatını kaybettiğini bildirdi.

SAHPRA'dan yapılan açıklamada, Johnson&Johnson Kovid-19 aşısı uygulanan bir kişinin, aşılanmanın hemen ardından Guillain-Barre sendromuna bağlı komplikasyonlar nedeniyle öldüğü belirtildi.

Açıklamada, Kovid-19 aşısına bağlı olarak gelişen bu sendromun çok nadir görüldüğü ifade edildi.

Hasta bilgilerinin korunması nedeniyle vakayla alakalı daha fazla bilgi paylaşımında bulunulmayacağı kaydedildi.

Vaka, "ülkede resmi olarak Kovid-19 aşısı bağlantılı ilk ölüm" olarak kayıtlara geçti.

Güney Afrika'da şimdiye kadar yaklaşık 9 milyon doz Johnson&Johnson aşısı uygulandı.

  • Kaynak: AA